תיאור מקרה 26.03.2020

תיאור מקרה: דלקת ריאות בחולה קורונה מושתל כליה עם דיכוי חיסוני ממושך

ההתייצגות הקלינית והמהלך הטיפולי של החולה הידוע הראשון עם כליה מושתלת ועם דלקת ריאות COVID-19 מאומתת בבדיקות מעבדה

מגיפת הקורונה, סין. צילום: Robert Wei/ שאטרסטוק

ההתפרצות הנוכחית של מחלת וירוס Coronavirus 2019) COVID-19) מעוררת דאגה רבה ברחבי העולם, כאשר בשלב זה השפעתה על חולים מושתלים טרם ידועה.

רופאים מסין מדווחים על ההתייצגות הקלינית והמהלך הטיפולי של החולה הידוע הראשון עם כליה מושתלת ועם דלקת ריאות COVID-19 מאומתת בבדיקות מעבדה.

מדובר בגבר בן 52 שעבר השתלת כליה לפני 12 שנים. המאפיינים הקליניים הכלליים שלו (סימפטומים, בדיקות מעבדה ו- CT חזה) היו דומים לאלו של חולי COVID-19 שלא הושתלו כלל.

החולה קיבל משטר טיפולי מותאם אישית לזיהום הויראלי האלים. הטיפול הורכב משימוש מופחת בתרופות מדכאות מערכת חיסון וטיפול מבוסס מתיל-פרדניסולון במינון נמוך, חולה מדוכא חיסונית זה התאושש בהצלחה מדלקת ריאות COVID-19.

הרופאים הסינים מדגישים שמקרה זה, שטופל באופן יעיל, הנו בעל ערך קליני לימודי רב כמקרה ייחוס לטיפול עתידי בחולים המושתלים האחרים עם דלקת ריאות COVID-19.

מקור:

Zhu, L., Xu, X., Ma, K., Yang, J., Guan, H., Chen, S., Chen, Z. and Chen, G. (2020), Successful recovery of COVID‐19 pneumonia in a renal transplant recipient with long‐term immunosuppression. Am J Transplant. Accepted Author Manuscript. doi:10.1111/ajt.15869

 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32181990

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  Covid-19,  נגיף הקורונה,  קורונה,  סין,  דלקת ריאות,  דיכוי חיסוני,  השתלת כליה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו