נפרופתיה 27.10.2021

היחס בין רמות כלור בסרום לפרוגנוזה בחולי נפרופתיה מסוג IgA

במחקר נמצא כי רמות מוגברות של כלור בסרום תורמות לפרוגנוזה רעה אצל מטופלים עם IgAN

בדיקת שתן. אילוסטרציה

זיהוי של גורמים פרוגנוסטיים אמינים מהווה דרישה קריטית למטופלים עם נפרופתיה מסוג  IgA (IgAN). במחקר זה החוקרים בחנו את היחס בין רמות כלור בסרום לפרוגנוזה אצל מטופלים עם IgAN.

החוקרים גייסו מטופלים עם מחלה ראשונית של IgAN, כפי שאובחנה על ידי ביופסיית כליה בין ינואר 2015 לאפריל 2019. המטופלים חולקו לשתי קבוצות: כלור גבוה וכלור נמוך.

המאפיינים הבסיסיים הקליניקופתולוגיים של שתי הקבוצות הושוו. האמצעות כלים סטטיסטיים החוקרים קבעו את הערך הפרוגנוסטי של רמות כלור בסרום אצל מטופלים עם IgAN. לבסוף החוקרים ביצעו סקירה של אינדיקטורים פרוגנוסטיים ובנו מודל ניבוי קליני אשר ביצועיו תוקפו.

תוצאות המחקר הראו כי מטופלים בקבוצת הכלור הנמוך היו עם רמות נמוכות יותר של חלבון כולל בשתן באיסוף של 24 שעות, קריאטנין בסרום, ורמות מוגברות של המוגלובין ואלבומין.

החוקרים מצאו כי רמות כלור של 105.4 מילימול/ליטר ומעלה היו קשורות באופן מובהק ובלתי תלויי לפרוגנוזה אצל מטופלים עם IgAN (p<0.05). כמו כן, כלור בסרום, sCr, T, יתר לחץ דם והמוגלובין היו בשימוש לשם יצירת מודל ניבוי לפרוגנוזה.

החוקרים סיכמו כי רמות כלור בסרום של 105.4 מילימול/ליטר ומעלה ניבאו באופן מובהק ובלתי תלוי סיכון לפרוגנוזה רעה.

מקור:

Yaling Zhai  et. al (2021) Journal of Immunology Research DOI: https://doi.org/10.1155/2021/3598135

נושאים קשורים:  מחקרים,  נפרופתיה,  כלור,  פרוגנוזה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו